Fotokoagulacja

Fotokoagulacja jest metodą ambulatoryjnego leczenia szyjki macicy w przypadkach: nadżerki, ektopii wysiękowej, strefy przemiany unaczynionej, chronicznego zapalenia szyjki macicy, kłykcin kończystych, dysplazji I i II stopnia.

Fotokoagulację wykonujemy za pomocą jednego z najnowocześniejszych urządzeń fotonowych do koagulacji - KOAGULATOR FOTONOWY Model CTL-3803 niemieckiej firmy Lumatec. Zabieg jest bezbolesny, bezkrwawy, bezdymowy i bezzapachowy.

Zalety stosowania koagulatora fotonowego w porównaniu z metodami tradycyjnym:

• Możliwość precyzyjnego wyboru głębokości koagulacji tkanki,
  • Efektywny zabieg,
  • Skuteczny nawet przy dużych krwawieniach,
  • Stosunkowo niska maksymalna temperatura (ok. 100oC) - nie powoduje strat termicznych w sąsiednich tkankach,
  • Nie stwarza niebezpieczeństwa powstania zakłóceń układu krwionośnego pod wpływem prądu elektrycznego (które istnieje przy zabiegach elektrokoagulatorem),
  • Pełna mozliwość  stosowania w okresie ciąży pacjentki,
  • Mniejsze uszkodzenia termiczne tkanki niż przy stosowaniu koagulatorów klasycznych (nielaserowych),
  • Minimalny kontakt dotykowy z tkanką podczas zabiegu,
  • Czas koagulacji nie przekracza 3 sekund,

Laser Epic X

Laser EPIC X ma bardzo szeroki zakres zastosowań. Poza zabiegami „czysto” stomatologicznymi jak chirurgia, endodoncja i periodontologia ,można go używać także chirurgii kosmetycznej , oraz dermatologii .W zakresie procedur stomatologicznych obejmujących tkanki miękkie możliwe jest przeprowadzenie m.in. wycinania i plastyki dziąseł , korytkowania przed pobraniem wycisków pod korony, podcięcia i wycięcia wędzidełek , dezynfekcji kieszonek dziąsłowych , kiretażu , hemostazy, odsłonięcia niewyrzniętych zębów, odsłonięcia implantów , wydłużenia koron przy jednoczesnej minimalizacji występowania urazów tkanek i recesji .

Doskonałe wyniki uzyskujemy również w eliminacji dolegliwości w opryszczkowym zapaleniu śluzówki i aft a także bezkrwawym i bezbolesnym usuwaniu włókniaków, przebarwień oraz kurzajek.

. Zmodyfikowana funkcja koagulacji pozwala znacząco zmniejszyć typowe krwawienia, dzięki czemu można zrezygnować z zakładania szwów, ponadto przyspiesza gojenie się ran, a pacjenci pozbawieni są pozabiegowego dyskomfortu oraz nie muszą używać leków przeciwbólowych.

Laser EPIC X ma najkrótszy impuls - 0,0001 s z wszystkich laserów w swojej klasie na świecie  i dzięki trybowi Comfort Pulse™ tnie szybciej przy niższej mocy eliminując wzrost temperatury operowanej tkanki , co zwiększa komfort pacjenta podczas zabiegów  i eliminowane są reakcje uboczne.

Dzięki zastosowaniu modułu do terapii głęboko-tkankowej ( Low Level Laser Therapy) eliminowane są bóle mięśniowe, wspomagane jest leczenie pourazowych stanów zapalnych i znacząco ulega skróceniu czas gojenia się ran

Laser EPIC X posiada wdrożoną nową  technologię leczenia laserowego w zakresie chirurgii stomatologicznej , endodoncji oraz periodontologii dotychczas niestosowane lub wykonywane tradycyjnie  co było bardziej traumatyczne dla pacjenta  i bardziej inwazyjne , z gorszymi efektami leczenia

Technologia laserowa  w zakresie szczegółowych procedur stomatologicznych obejmujących tkanki miękkie dotyczy  nacinania, wycinania, parowania, ablacji i koagulacji tkanek miękkich jamy ustnej, w tym brzegowej i międzyzębowej tkanki dziąsła i tkanki nabłonka wyściełającej dziąsło wolne.
Zastosowanie lasera:

• Odsłanianie zębów niewyrzniętych
  • Usuwanie włókniaków
  • Frenulektomia
  • Frenuloplastyka
  • Przygotowywanie dziąseł do wycisków pod korony
  • Gingiwektomia
  • Gingiwoplastyka
  • Nacinanie i wycinanie dziąseł
  • Hemostaza
  • Odsłanianie implantów
  • Nacinanie i drenaż ropni